caballa

Alla inlägg den 20 maj 2017

Av Malin Dahlqvist - 20 maj 2017 18:38

Hejsan alla, jag hoppas ni har haft det bra. Imorse när jag vaknade så tittade jag lite på tdb, för dom som inte vet det så anmälar man sig till tävlingar genom den sidan. I alla fall så kollade jag på en tävling som jag är anmäld till, jag kollade igenom dem andra hästarna som var anmälda och hittade tre hästar som hadde vunit så många tävlingar på en så hög nivåså att man aldrig skulle ha en sjans att vina mot dem. Jag försökte att inte tänka på det nåt mer så jag gick på stan med mamma i stället.


Mamma ville ha et par skor så vi gick runt på tusen olika sko affärer. Efter en lång stund så hittade mamma et par skitfula skor som hon bestemde sig för. Nu kommer jag att skemas varge gång mamma har dem på sig och om jag käner henne rät så kommer hon ratta dem på engång eller så har hon dem några år, då kommer jag få skemas i några år.   Vi tog en mysig fikastund på expresso hous. Efter det köpte jag ett nyt mobilskal eftersom mit gammla har gåt sönder.


Vi gick hem och nu skriver jag det här. Jag är väldigt hungrig och tagar grilat. Hej då.  


Hej

Av Malin Dahlqvist - 20 maj 2017 18:14

Hejsan alla, i dag när jag sat och tängte på kommande tävlingar kom jag ganska plötsligt på att göra en egen blogg, jag viste att det skulle ta mycket tid men det kändes märkligt nog riktigt bra. Jag har dyslexi och är sämst på att stava så vet ni det. Jag älskar att rida och började rida när jag var 6 år det var för snart nio år sedan. Jag älskar det lika mycket nu och har blandanat vunnit km i dressyr på ridskolan och är med i ridskolans dressyrlag. Jag rider på ridskoleponnyn Twister men min stora dröm är att få en egen dressyrponny. Jag bor mit i stan och är väldigt van med statslivet. Jag gillar att vara med väner men jag har mycket läxor så det blir inte så ofta. Jag hadde tängt att skriva om liv och jag är väldigt säker på att det kommer bli väldigt väldigt cringe.




Presentation

Välkommen till min blogg som kommer at handla om mitt(en vanlig tonårings tråkiga vardag)liv. Jag är en ungdom som har dyslexi och jag älskar livet i stallet. Jg har ridit i snart 9 år och från första dagen har min största dröm varit att få en egen häst.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Är ni intresserad av hästar
 Ja
 Älskar dem
 Nej
 Lite

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards